Måndag och tv

Någon medial person hade vett att kalla höstens tv-tablå för "tv-välling", och jag är beredd att hålla med, med tillägget att det är en allmängiltig benämning. Pulver och vatten, en och annan skakning och så lite piffande upphettning. Det blir inte mycket bättre med de förutsättningarna.

Därför är jag väldigt nöjd med mitt senaste dumburksbeslut: Att i princip enbart titta på Vetenskapens värld i veckorna. Programmet berikar, ifrågasätter, inger respekt och föder en ny sorts tacksamhet över livet hos mig. I tv-soffan på måndagskvällarna blir världen således gigantisk, på ett bra sätt.

Tack för de', SVT.

Kuriosa: Dumburksbeslutet har ett undantag: Söderläge - så att den slumrande trädgårdsnerven får näring. Söta, charmiga Maria Arborgh, som så djupt pratar om det gröna och alla trädgårdslinjer att hon ofta tankemässigt målar in sig i ett filosofiskt hörn som inte hinner torka förrän programmet tar slut. Dock, hade jag varit gay hade jag fallit som en fura för just henne! Jag vill ha hennes kläder, hennes hår, hennes skor och hennes nagellack. Jag vill vara henne.


Andra bloggar om: , , , ,

Kommentarer
Postat av: Hanna

Älska svt! Hata fördummandet! Jag gillar att lära mig när jag tittar på tv!

2007-09-03 @ 21:16:29
URL: http://hannasplats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0