Summa summarum; plommon.

Go Daaaaannieeeeeel!!!

Förresten är det en alldeles förträfflig fredagskväll. Tämligen vanlig i sitt slag, men symfonin av samtliga komponenter ger en go' harmoni.

Ugnsstekt kycklingfilé med rostade rotfrukter och en yoghurtsås. En klassiker utan utsvävning, men tillsammans med en flaska Marqués de Riscal blir alltsammans guldkantat. Klart vi ska dricka en liten dyrgrip en helt vanlig fredag! Varför ska den stå i skåpet i väntan på ett lite mer speciellt tillfälle? Denna gudadryck, detta plommonelixir, gör underverk just idag. Loppan är uppe längre, popcorn framför Idol och skön samvaro. Jag dristade mig t o m att krypa in och se sista Idol-bidraget i hennes av några stolar uppbyggda filtkoja framför tvn.

Just idag blev jag en bättre mamma efter några glas Rioja. Eller ja, bättre vet jag inte, men i alla fall mer släpphänt och avslappnad. Eller kanske mer närvarande.

Och så dagens citat:

"He he he... Mamma, jag tog bara ut den!"
(Andra mjölkisen i Loppans underkäke har ikväll lämnat skutan för att ge plats åt det tunga artilleriet.)


Andra bloggar om: , ,

Kommentarer
Postat av: Sara

Hos oss var det ryggbiff med citronpotatis. W hade blivit lovad att få stanna uppe länge för att titta på Idol. När klockan var tio över åtta sa en trött W: - Nä, nu känner jag mig trött i hela kroppen, kan jag inte få lov att gå och lägga mig?
Mannen är på väg till Carlshamn för att kvala upp till division tre i fotboll. Jag och "svägerskan" ska åka till Kivik med barnen.
Trevlig helg!

2007-10-06 @ 11:13:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0