Smutsig längtan

Nu är det snart tid att smutsa ner sig, lägga sig på knä och rota, plantera, vattna och skapa. Jag längtar efter jord under naglarna, ett i alla fall för ett par dagar bestående bevis på en hårt arbetande villaägare.

I eftermiddag hoppas jag på en tur till plantskolan, med fyllt bagageutrymme på hemvägen. Till detta ska vi dessutom i Herrestad införskaffa jord med "super power".

Min plantönskelista är två A4-sidor lång, så innan avfärd får jag se till att prioritera över på en ny, mindre lapp. Annars piper det ilsket till i kortläsaren i kassan.

Murgöna, pipranka, tulpanträd, gråtimjan och backtimjan, höstanemon, rudbeckior, röd alunrot, jättevallmo, praktnäva, fingerört, ormbunkar och hostor, gulltörrel, hasselört, spetsmössa, ormöga, skuggbräda, klematis, kungsnejlikrot, vidjehortensia, dagliljor, solbrud, japanskt blodgräs etc.

Någon som kan låna mig ett par tusenlappar? :o)

Kommentarer
Postat av: Sara

Inga tusenlappar att låna ut=) men du får gärna visa lite bilder av dina planterade blommor. Alla tips tas tacksamt emot.

2007-05-02 @ 11:31:45
URL: http://www.sockerbullen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0