Oh yes miss, of course miss

Jag gör oftast mitt yttersta för att hänga med i Loppans många, tillfälliga identitetsbyten. Det är tvära kast mellan liten kattunge, hjälplös hundvalp, stolt prinsessa, listig magiker eller handlingsförlamad bebis. Mamma kämpar tappert med en ibland påklistrad entusiasm, för bytena sker när jag minst anar det, kanske mitt i en pågående diskussion. Ofta offrar jag mig verkligen, för att t ex tandborstningen ska gå snabbare och badet fortare. Jag vrider ur mig själv som en Wettextrasa, men till slut når jag tålamodets brant, och där sätter jag ner hälarna och vill vara vanliga mamman igen. Loppan är då oftast fullkomligt oförstående, hon anser telepati vara en mänsklig rättighet.

Ikväll har jag bitit ihop när jag badat en Loppa, torkat en kattunge, iklätt en hundvalp nattlinne och borstat tänderna på en tiger från mörkaste djungeln. Alltsammans inom loppet av tjugo minuter, och endast för att jag ska få min lugna kvällsstund med maken, eller för att kunna blogga lite.

Jag låter Loppan bossa med mig, för att jag vill vara ifred. En stundtals knepig, men typisk situation här hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0