En plats att gömma sig på

image87

Jaaa, självklart såg jag Lasse Hallströms Chocolat på SVT igår kväll. Det är en riktig sagofilm med toppskådespelare, och så är ju huvudessensen C H O K L A D. Filmen är trollbindande, trots att jag sett den förut, och även maken som inte alls tänkt se hela, fastnade med mig i det varma, drömska.

När klimatet hotas av våra avgaser och föroreningar (eller om det nu bara är en ny istid på gång), när negligerade psyksjuka blir mördare, när tolvåringar tar droger och när en världsfred känns extra långt bort - då vill jag hoppa in antingen i en snäll, tecknad film med en massa sensmoral, som t ex Koalabröderna. Eller så vill jag öppna en Chokladeria i en liten låtsasby uppe i bergen, där det alltid är vackert väder. Där ska jag stå och röra i mina chokladgrytor, doppa praliner och sprinkla dem med chili. Och så ler jag mot min familj och är lycklig.

Där finns inga amorteringar, inga dagistider att passa och inga vårdköer. Heller inga öroninflammationer, ingen Korv Stroganoff eller något teknikstrul.

Eller?

Kommentarer
Postat av: evans

Den där pajen du skrev om hos mig låter väldigt god! Har du recept på den?

2007-05-12 @ 11:50:50
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: Anna, till evans

Visst, receptet finns här:
http://www.tasteline.com/default.ns?strItemID=showRecipe&intChannelID=&lngRID=6054&tlfo=0
Hur var festen igår, nyss uppstigen eller? ;o)

2007-05-12 @ 12:41:46
URL: http://familjenjensen.blogg.se
Postat av: Anna

Såg en underbar film igår...Babel. kram /Anna

2007-05-12 @ 15:09:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0