Våffelkalas

En solig dag för sent, som om någon bryr sig, bjuder jag idag in grannarna på våffelkalas. I eftermiddag får storasyster således busa med grannpojken och vi mammor får fikasnacka i kubik.

Tänkte på det där med vardagsfilosoferande: De allra djupaste tankar kring livets essens pågår oftast under de mest triviala rutiner. I duschen imorse funderade jag t ex över alliansens arbetspolitik, och när jag smorde in mitt snustorra ansikte kort därefter undrade jag vilka egna tankevägar man bör prova för att undkomma kapitalismens klor...

Tack förresten, kära sommartid, för en timmes underbar försovning imorse. Välgörande, men dock förbundet med ett visst mått stress.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0