Yrväder på storhandling

Normalt sett storhandlar jag ensam på ICA - det brukar vara mest effektivt och tar en dryg timme. Barnen tar jag gärna med mig när det gäller ett par liter mjölk och några äpplen, men under tvåtusenkronorsinköpet vill jag vara allena.

Idag erbjöd jag Loppan att följa med, för att ge henne det hedervärda uppdraget att handla hem ordentligt med mat. Med vimpelförsedd barnkundvagn tog hon uppgiften på största allvar. De första fem minuterna. Därefter var det roligare att köra rally med fordonet i fråga, springa slalombana, ösa ner enligt mamma oönskade livmedel i vagnen, prata med flest möjliga främlingar om sitt gröna Peter Pan-plåster och det bakomliggande sårets uppkomst samt att charma kassörskor inne i deras kassabås. Jag klagar inte, hon var på ett strålande humör och gnällde eller tjatade inte en endaste gång. Däremot kom vi hem med både honungspuffar, Risifrutti och chokladdragerade cashewnötter. Inget av detta stod på listan.

- Åh mamma, rödbetor - dem tycker jag om!
Klämmer med famnen om en femkilos glasburk och hivar över denna i vagnen.

Och inköpen tog två timmar istället för en.

Kommentarer
Postat av: M

Underbart, en del av livet. Att handla menar jag. E kommer att bli en god konsument och inköpare. Men man måste ha vana!

2007-06-08 @ 00:38:02
Postat av: Dr S

Så gulligt!

2007-06-08 @ 10:09:13
URL: http://skargardsdoktorn.blogg.se
Postat av: Anna

Kul blogg du har!

2007-06-14 @ 23:06:51
URL: http://irrbits.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0