Het brunch västerpå

Bra koncept, det där med brunch. Jag och mina slaviska mattider mår bra av en uns tidsanarki på det planet. Min inbillning har sagt mig att barnen kollapsar och får uppsvullen svältmage om vi frångår våra normala tider. Bara en sån sak. Naturligtvis har jag sjukdomsinsikt och är medveten om att jag är den som har flest ta-i-från-tårna-rutiner i familjen - inte är det barnen...

I tryckande och fuktig sommarhetta avnjöt vi en långsam och härlig brunch hos vänner västerpå i förmiddags - och hela familjen höll sig självfallet på benen och hade normal buk vid hemresa.

Samma väder har följt oss resten av dagen, och den tropiska känslan av att i kortärmat kunna äta middag utomhus vid åttatiden i junikvällen vänjer man sig nog aldrig vid som svensk.

Nu drar jag dock på mig en huvtröja och går ut och dricker upp mitt vin för att sedan bevattna min trädgårdsgrönska en aning.

Kommentarer
Postat av: Rosa

Åh, brunch. I love brunch.

2007-06-06 @ 21:56:31
URL: http://rosa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0