De genetiska hästkrafterna

image185

Lillebror har från stunden han kunnat greppa leksaker blivit till lek tvingad med Loppans dockor och "flickigheter". Han har tittat på dem - vänt, observerat, smakat och lekt med dem. Till syvene och sist är det emellertid bilarna och tågvagnarna som lockar mest. Han ger dem ljud, kör brutalt med dem på golven, lägger sig på mage och tittar ingående på dem från sidan med huvudet på sned.

Härmed säger jag upp mitt hitintills trofasta medlemsskap i "föräldraföreningen mot påtvingade könsroller i leksaksdebatten". Ladies and gentlemen; det sitter i generna. Kanhända inte hos alla, men i alla fall i Lillebrors DNA-strängar.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Det är det jag alltid har sagt.....låt barnen leka med "köns-inriktade-leksaker" så ska du se att de frivilligt väljer könsneutrala själva, men om du sutslutande ger dem könsneutrala så "hägrar" ju de där "köns-inriktade" leksakerna desto mer...det blir nästan "ett måste" för barnen att leka med dem, var de än kommer över dem...så slutsatsen av min långa monolog är att jag förstår lillebror helt och fullt!*kram*

2007-07-09 @ 14:31:44
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Postat av: Karin

Svårt det där, vi har ju en pojke och även om man ser vänner som ger sina barn andra leksaker än just det som deras kön säger de borde leka med så blir det ofta som vanligt ändå till slut. Omedvetet kanske man för över vissa signaler om vad de borde göra, leka med, säga etc?

2007-07-09 @ 17:33:38
URL: http://hemochliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0