Tonerna av gemenskap

Mina barn är så otroligt synkade, jag är så stolt över dem.

Jag plockar fram barnens keyboard, mest för att Loppan ska få träna på sin Blinka lilla stjärna. Båda vill naturligtvis spela på den samtidigt, de strider för den med näbbar och klor. Därefter kastar sig båda två på mage på golvet i ett unisont och samtidigt gallskrik, och mina vibrerande trumhinnor ger mig en tinnitusvarning.

När krokodiltårarna har sinat får mor ett pedagogiskt infall (läs: avledningsmanöver) och föreslår en gemensam orkester med trummor till Lillebror, keyboard till Loppan och minigitarr till sig själv. Det ger positivt bifall hos barnen, i två minuter sitter vi där på golvet i harmoni. Det slutar emellertid med att jag sitter själv med huvudet på sned och plinkar på en uruselt stämd leksaksgitarr. Barnen verkar ha något bättre för sig.

Säg inget annat än att musiken förenar.


Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer
Postat av: Sara

Akta så att ni inte stör grannarna=)
Spela på!

2007-08-27 @ 16:36:54
URL: http://www.sockerbullen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0