Heureka!

Jag är en ständigt svarssökande människa, i behov av bevis, besked och kontroll. Äntligen har jag fått en förklaring.

I Sydsvenskan idag står att läsa att man funnit ett jättelikt tomrum i rymden, större än de vanliga som skiljer galaxerna åt. Rent hypotetiskt skulle det ta en miljard år att färdas från det nyupptäckta hålets ena sida till den andra.

Nu har jag således fått svaret. Till detta gudsförgätna, mörka ställe försvinner våra extra slantar. Det är hit all extra, önskad fritid försvinner, hit sugs alla så välbehövda sömntimmar och här hamnar de där viktiga papperna jag vet att jag fått men aldrig återfinner. Här gömmer sig alla förbrukade kilowatt-timmar och jämna par strumpor. Här återfinner jag med all sannolikhet barnens förstånd - och säkert mitt eget - lite då och då.

Någon annan som är av med något? Kan vi således tacka universum?
Jag fattar fortfarande ingenting. Egentligen.



Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0