Världsbokdagen

Hur firar man den?

Naturligtvis tänker jag först på barnen och ska läsa Anna Clara Tidholms "Knacka på" för Lillebror ikväll, även om han nog hellre hade ätit upp den.

Loppan får välja saga helt själv ikväll. Med all säkerhet väljer hon då suuuperlånga "Vad gör folk hela dagarna" av Richard Scary. Alla detaljer tar evigheter att berätta om, och den väljer hon för att hon är född med två horn i pannan... Och kanske för att vi ska ligga kvar hos henne så länge som möjligt.

Själv kommer jag - som vanligt om det finns tid över - att "fira" med några sidor ur Dr Phils bok. Jag måste absolut avlägga ännu en rapport innan ni glömmer att jag någonsin påbörjat boken. Trötta morsor, ni vet.

Maken? Sist han läste somnade han efter 10 sidor i "Da Vinci-koden". En bedrift! Han är bra på så mycket annat.

Kommentarer
Postat av: E

Vill tipsa H om "ljudböckernas värld"! F har provat att läsa böcker flertalet ggr med sovande resultat. Sedan han började med ljudböcker, så hör jag hans cd-spelare sättas gång kväll efter kväll då vi krupit ner i sängen. Ljudböckerna vinner över hustrun!!! F lyssnar i bilen och tycker detta är perfekt vid långa Sverige turer.... Han har samtliga D.Browns ljudböcker om H är sugen att låna. På tal om böcker så lär inspireras du av Dr Phil och jag av K. Janouch "Barnliv". Undrar om du läst hennes "barnbibel"?

2007-04-23 @ 19:56:28
Postat av: Anna

Janousch har jag länge velat läsa, som så otroligt mycket annat. Dr Phil känns som en kontrast till det jag normalt skulle välja, men jag kände att jag ville bredda mig. Tror att jag får komma på en bibliotekstur till familjen H, både för min egen och makens räkning... :o)

2007-04-23 @ 20:08:02
URL: http://familjenjensen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0