"Slöseriii"

Mamma gör tandborsten redo för Loppans kvällsomgång. Plötsligt får Loppan en orolig blick, men finner sig och gapar. Hon kan dock inte hålla sig, utan utbrister efter ett par sekunder med panik i rösten:

"Mamma, det är slöseriiiiii!"

När hjärtfrekvensen hos både mig och Loppan återgått till den normala får jag reda på att jag tagit på tok för stor mängd tandkräm på hennes tandborste. Och detta kallar således maken för slöseri. Loppan har VERKLIGEN tagit detta till sig och känner att det är av yttersta vikt.

Jag vet varken vad detta säger om min eller makens tandkrämskonsumtion, men ett är då klart: Barn tar verkligen in valda delar av det hav av tillsägelser och uppmaningar som kommer från oss vuxna. Stilla undrar jag varför min förmaning om att inte trampa på Lillebror eller att inte rapa vid matbordet inte funkade på samma effektiva sätt.

Kommentarer
Postat av: Sara

Visst är det så!

Själva är vi inne i en period då storebror efter nattning kommer upp igen, upp igen, upp igen och upp igen. Detta går som allt annat i perioder.

Ha en go kväll!
Kram!
Sara

2007-04-22 @ 20:40:30
URL: http://www.sockerbullen.blogg.se
Postat av: Mm

Fredag kväll, Mm sätter på tandkräm. Loppans kommentar "Så lite tandkräm" Mm "Ja, det räcker bra".
Lördag morgon, Loppan sätter på tandkräm. Mm "Så lite tandkräm". Loppan "Ja, det räcker bra" !!!???

2007-04-22 @ 21:38:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0