Fler litteraturallierade

Det är ett gott betyg om barnen kan sätta sig in i barnböckernas karaktärer - då är det en bra bok.

Men hallå!? Vi som läser alla böckerna då, vi som med entusiasm ska kasta oss in i handlingen för att underhålla och skapa en magisk stämning? Vi vill ha vår beskärda del. Vi vill också njuta.

Jag har bara upptäckt en (1) modern barnboksförfattare med dessa egenskaper; Pija Lindenbaum. Hennes böcker är fantastiskt roliga att läsa, inte bara att lyssna på. I sin bok "När Åkes mamma glömde bort" har hon dessutom lyckats skapa en för oss mammor allierad karaktär - en karaktär att kunna känna igen sig i. Åkes mamma blir efter allt tjat och all stress en morgon förvandlad till en drake, som beter sig väldigt underligt.

Hur träffsäkert är inte det!?
Eller det var bara jag som kände så kanske?

Kommentarer
Postat av: evans

Bra tips! Vilken ålder på barnen passar för de böckerna?

2007-05-17 @ 16:18:51
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: Novaliv

Drakar det känner jag inte till...meeeen det är bara för att lilla A inte hunnit börja på dagis än..när den tiden kommer så kommer jag nog förvandlas till en drake korsad med en häxa.. =)

2007-05-17 @ 18:52:48
URL: http://novaliv.blogg.se
Postat av: Anna, till evans

Lindenbaums böcker började jag läsa för Loppan då hon var ca tre. Nu är hon 4 1/2 och älskar dem fortfarande.

Jag med... ;o)

2007-05-17 @ 20:47:41
URL: http://familjenjensen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0