Midsommar i bilder

Jag älskar midsommar! Får jag vara med dem jag tycker om, äta god mat och ta en snaps i somrig miljö så är jag väldigt glad. Då tycker jag om att det är mycket av allt; blommor, getingar, jordgubbar, vita byxor och kjolar, enträget humör ett kasst väder till trots samt många visor. Då slösar jag med mina gammaldags hembygdskänslor.

Tack kära familjen B för en fantastisk midsommar! Jag har många fina bilder och upplevelser, men exponerar dem inte här. Ett offentligt axplock från helgen kommer dock. Nu har jag fått låna mors kamera, så närbildstönten har självfallet varit igång.

image157
Loppan i bilen, på väg...

image158
Modet tröt längs vägen, klädda i vita byxor.

image159

image160
Fläderdrink med björnbärs-is

image161
En busig Loppa

image162
Eftermiddagsfrossa

image163
Kvällstillbehörsfrossa

image164
Dryck för stora och små...


Sist, några dagsfärska trädgårdsbilder:

image165
Eldkrona

image166
Timjan hit...

image167
... och timjan dit

image168
Hortensia

image169
Aster



Andra bloggar om: ,

Kommentarer
Postat av: evans

Fina bilder! Björnbärsis låter häftigt!

2007-06-24 @ 15:30:06
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: Lisa

underbara bilder, regnet till trots!

2007-06-24 @ 19:50:28
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Postat av: Anonym

Så fina bilder och så fin er loppa är! :-) Jättesöt! //Sissi

2007-06-24 @ 21:01:51
URL: http://sissilinnea.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0