Vardagsglamour

Då var jag drygt 20, tyckte att jag hade rätt bredd nertill på jeansen, rätt ögonskugga och rätt fluff på luggen och scarfen däri. Jag kände mig bekräftad om någon lade märke till det ovan nämnda vid en tur i stan eller längs skolans ekande, smått obehagliga korridorer. Jag njöt i vännernas sällskap, förutsatt att vi hade exakt samma åsikter och smak. Livet var som det skulle.

Nu är jag drygt 30, shoppar hellre kläder till barnen än mig själv, har halva middagen på golvet och i barns ansikten och frisyrer när den är avslutad; barn som efter en dag i blåst, grus och sol badar så att tårna blir rynkiga och svallvågorna från badkaret skvätter ner halva badrummet samt ger fadern trött rygg. Jag njuter när de glufsar sig av min mat, när Lillebror ger upp sina alarmerande vårskrik och de skrattar åt varandra medan jag själv står vid vasken och verkligen kan uppskatta Svintos effektiva egenskaper. Livet är precis som det ska!

image25

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0