Detaljerad utmaning

Det händer inte så ofta, men ibland blir jag utmanad av någon annan bloggare, att tillföra information i listform - oftast sådan om mig själv. Föregående inlägg gick som bekant under temat egenheter, vilket denna utmaning också resulterar i. Så otroligt passande...

Ladies and gentlemen, här blottas åtta av mina vanor:

* Jag måste snyta mig det första jag gör på morgonen.

* Varje dag måste jag torka av handfatet med trasa, så det är riktigt rent. Jag behöver därför inte storstäda handfatet mer än en gång i månaden, så en viss vinst till följd av torkfrenesin finns. Noll tolerans mot kalkfläckar...

* Jag måste alltid gå och göra nummer två mitt i kvällsbloggningen. Jädrans magovana. För mycket fibrer.

* När jag har bäddat vår säng får ingen röra den, leka i den eller pösa till de sträckta lakanen.

* Det verkar inte finnas någon tillräckligt stor neccessär att köpa på marknaden, vilken täcker mina behov vid övernattningar hemifrån. Den romantiskt blommiga från Liberty i London har tio år på nacken och lämnar nu in. Den sväljer väl en sisådär sex eller sju liter.

* Jag kan inte visa mig ute med "dagen-efter-hår" utan måste ha keps. Skulle jag behöva ta av den är det kört.

* Jag klarar inte av oglaserade krukbottnar eller intorkad jord på fingrarna. Det är något med det sträva.

* Om jag slår mig ute på fingerspetsarna gör det samtidigt ont på en punkt på näsroten. Kopplingsfel?

Nej! Jag kommer på minst fem till utan att tänka efter, men dem tänker jag inte avslöja. De obligatoriska åtta får räcka.

(Konstpaus. Ursäkta, jag var tvungen att åtgärda en av mina sedvanliga kvällsegenheter ovan.)

Jaha, så kvarstår då uppdraget att i min tur utmana ytterligare åtta bloggar. Det blir för svårt, för de bloggar jag frekvent läser har redan blivit utmanade, eller så är de offentliga personer eller författare. Så jag lämnar WO på den punkten. Tyvärr.

Jo, Hanna-favvis, du kanske har tid och vill? :o)

Tack Evans, för att du med utmaningen gav mig en behövlig chans till självdistans och rannsakning i listform!




Kommentarer
Postat av: Hanna

Aaahhh, självklart ska jag ta tag i detta. =) Gjorde en sån i vintras, men det är dags att fundera på nya egenheter tror jag. Måste fundera!

2007-09-06 @ 21:39:56
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: evans

Det var så lite så :)) Kul att läsa!

2007-09-06 @ 21:44:47
URL: http://evans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0