En sista insats

Alla har vi våra egenheter. Mina finns förmodligen nedskrivna i någon gigantisk doktorsavhandling, som ni eventuellt och i så fall uppdelat får ta del av senare, men en av käre makens ser ni nedan.

image220

Förmodligen mer för sportens skull än för funktionens pressar han med en sällan skådad effektivitet och med osthyvelns skaft ut det allra sista ur alla sorters tuber. Denna stackare innehåller kaviar, ja lite i alla fall.

Han förlänger livet på tubstackarna, då jag hade kastat dem långt innan. Samma metod går med fördel att appliceras även på tandkrämstuber.

Mer kaviar åt folket!


Andra bloggar om: , ,

Kommentarer
Postat av: E

Henrik ÄR ju en noggrann man, så vad hade du förväntat dig!?!!!! Skämt och sido: i detta konsumtionssamhälle så upskattar jag Hs effektiva användning av en produkt. Ja, jag har faktiskt lite av Hs tankegång i mig och tar det som en utmaning att dag efter dag se om jag möjligen kan trycka litelitelite tandkräm till ur tuben, trots att den ser tom ut.. F brukar då skaka på huvudet... Har dock aldrig provat osthyvelknepet. Intressant....Mycket intressant...

2007-09-05 @ 21:22:58
Postat av: Hanna

Bra ur både miljö- och ekonomisynpunkt alltså. Han borde ha en stor eloge tycker jag!

2007-09-05 @ 21:30:39
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Mannen

Tack för det fina tubmanglar-inlägget kära fru. Och tack för positiva kommentarer E,F & Hanna. Det finns tydligen fler likasinnade. Trevligt!!

2007-09-06 @ 09:47:10
Postat av: evans

Jag har en kniv med bra skaft. Det är bara skaftet som är bra - till att pressa kaviartubar med då. Själva kniven är värdelös :) Jag har en utmaning till dig, om du inte redan gjort den. Kolla min blogg för info. ha en bra kväll!

2007-09-06 @ 18:49:22
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: Petra

Säger som Hanna, stor eloge till din man! Så ska jag också börja göra!

2007-09-06 @ 20:38:24
URL: http://petra.papper.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0