Vi har blivit med husdjur

Till mammas förtjusning inget riktigt sådant, men uppenbarligen är det gott nog åt Loppan.

Docksängen agerar bur, det bäddas frenetiskt med filtar och sjalar (inte duger det med sågspån i någon form) och en hållare till ett magnetordsspel har förvandlats till matskål. Hon ritar salladsblad och morötter - som du ser i bild - och låter buren stå bredvid sin säng nattetid.

Jag är glad och tacksam så länge vi kan förhala all hennes monotona vädjan om kattjävlar, hamsterhelveten och jyckar. Sånär som på katten är det fina djur, men inte hemma hos mig.

image203

Kommentarer
Postat av: M

Loppan och jag såg en stor Grand Danois när vi var i sta'n i lördags. "En så'n vill jag ha". Min kommentar var "du vet ju att mamma inte gärna vill ha hund hemma". Loppans svar, " jodå, hon tycker om små, perfekta hundar!"

2007-08-08 @ 18:26:34
Postat av: Sara

Perfekta var det ja!=)

2007-08-08 @ 19:27:32
URL: http://www.sockerbullen.blogg.se
Postat av: Anna

Avslöjad...

2007-08-08 @ 20:10:02
URL: http://familjenjensen.blogg.se
Postat av: Lisa

Var tacksam så länge det varar....vi är just under bombardemanget av "nääääär ska vi få en hamster?"..

2007-08-08 @ 22:04:59
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Postat av: Moster

Du kan ju så småningom när Loppans begär efter husdjur blir alldelese för påtagligt försöka dig på argumentet; kattjävlar har man bara på landet....för moster och morbror har nämligen bestämt sig för att om några veckor ta hem två nästan helt vita och en blyertsgrå musjägare hem till gården. De kommer givetvis att få bo utomhus, men man får ge dem mat och gärna kela lite, utomhus. Må hända att jag är en slarvig lantis, men ränderna går aldrig ur. Generna gör sig påminda om att kattlukt, hår och eventuell utsöndring av illaluktande produkter icke på något vis hör hemma bland Marbodalkök, 2-staviga parketter, Himlas hissgardiner och Almedahls vaxdukar...;-)

2007-08-09 @ 15:45:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0