Vänner och tid

Facebook. Denna ständiga och nypåkomna hets kring Facebook. "X vill bli din kompis på Facebook, registrera dig nu". Mejlen har haglat in under de gångna två veckorna.

Normalt sett är det en sådan teknikalitet jag tveklöst och direkt skulle hoppa på. Numera har jag bättre självinsikt och vet med bestämdhet att jag hade fastnat där - bland låtsasvänner (och för all del de riktiga till viss del), nya och okända bekantskaper, uppdatering av bilder och mig själv. Jag har nog med att försöka uppdatera mig och min vänskapskrets på riktigt, så där får jag dra min gräns. På bloggen släpper jag förvisso på integriteten, mest för att kunna skriva av mig, men även för att folk ska få kika in. Resten av muren behåller jag. Det blir inget facebookande för mig.


Andra bloggar om: , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0