Tunnelseende om aftonen

En svart, kort kabel - med USB-ände.

Jag tänkte att Loppan skulle få fler ljudsagor inladdade på sin mp3-spelare med hjälp av denna kabel. Det är bara ett problem, den är borta. Finns det någon mer än jag som ser rött vid sådana tillfällen? Jag springer här, letar på samma ställen flera gånger. Kanske letade jag slarvigt sist. Tänker, stirrar rakt fram och bara måste hitta den. Jag kan inte fokusera på något annat förrän kabelfan är upphittad.

Förr om åren kunde jag oftast trösta mig med att tingen skulle dyka upp förr eller senare; "De är ju här någonstans". Numera finns det fyra små flinka händer som vid ett obevakat ögonblick kan ha gett det eftersökta ett nytt hem - slängt, flyttat eller tappat.

Mannen säger åt mig, ber mig ödmjukast, att ge upp. Men jag går på tå, fortsätter, hyperventilerar. Borde lägga av, det tjänar inget till.

Nä minsann, nu måste jag skynda vidare. Jag ska leta i hurtsen bredvid mig för tjugonde gången.

Galenskapens brant  vid mina fötter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0