Dagarna som gått

Dagar och nätter flyter ihop, och jag har barnagråt och sjukhus i sinne och inre bilder:

Hissen upp och ner
orangefärgade gummibritsar, slitna av ambulanstransporter till och från akuten
blåklädda sköterskor
dropp
vita rockar och fotriktiga skor
andningsmask och andnöd
hissa upp ryggstöd på sängen - och hissa ned
spruta med medicin

Det luktar speciellt på sjukhus, från det att man sätter fötterna innanför entrén. Jag har inandats den doften till och från varje dag sedan i onsdags, och nu tycker jag till och med att det luktar sjukhus på vår egen toalett...

Jag har mycket sömn att ta igen. Lite av denna ger jag mig i kast med nu.

Kommentarer
Postat av: Sara

Hoppas lillebror mår bättre nu och ni får sova lite. Missade ni festligheterna i lördags också?
Nu ska jag leka lite med mina barn efter en lång dag på dagis.

2007-09-18 @ 15:20:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0