Dagens bikt

Usch, det är bara att konstatera; jag är en sådan mamma som har stora svårigheter i att låta barnen assistera vid matlagningen. Jag är för praktisk och för trångsynt på det planet, och anser ofta att jag gör det framför allt snabbare själv.

Då och då tar jag emellertid mitt förnuft till fånga och låter Loppan hjälpa till, för hon vill ju väldigt gärna. Det är bara det att hon smidigt nog - enligt mig - kommer och frågar lite för sent i processen, då jag oftast är klar. Mitt erbjudande om att hon istället kan få duka bordet faller sällan i god jord.

Idag panerade vi fisk tillsammans... Jag bet ihop, men tålamodsprövade tillrättavisanden sipprade ständigt ur min mungipa, vilket naturligtvis gjorde Loppan något rådvill:

- Nej, inte så!
- Akta mjölet!
- Spill nu inte mer!
- Stå inte precis där!
- Inte trycka så på fisken, och inte ösa på det sättet!

Fy, vad jag skämdes efteråt! Jag måste verkligen gruppera om mina kontrollbehov och släppa in minderårig arbetskraft.


Andra bloggar om: , ,

Kommentarer
Postat av: Patricia Klinteberg

Hoppas du får en trevlig kväll! :)

2007-10-04 @ 20:48:36
URL: http://klinten.blogg.se
Postat av: evans

Du är inte ensam om det. Jag tenderar också att tyckte det är lugnare att laga maten själv. Fast ibland får tonåringen steka pannkakor :)

2007-10-05 @ 19:40:29
URL: http://evans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0