Nerver ur schack

Jag har sett nervositeten i vitögat, när den satt klorna i min mor under Ingemar Stenmarks glansdagar.
Då var jag ung och oförstående och kunde inte begripa var handsvetten kom ifrån, hur man kunde sitta, stå, vrida på sig, frysa mitt i en rörelse och komma med sådana djuriska utrop som hon kunde när norrlänningen skar genom de välpackade backarna i sin toppluva.

Nu vet jag bättre.
Alltsammans har gått i arv.
Nu antar jag samma skepnad och tar samma vålnad i besittning.
Enda skillnaden är att Stenmark var i mål på några minuter. Eurovision Song Contest i Helsinki varar i tre nagelbitande timmar!

Är jag ett vrak imorgon, så beror det inte på vinet.

image86

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0