Lite lagom avundsjuk

Exkollegan S har varit och sett The Ark på KB. Visst gläds jag med henne, men jag sitter här, fick förvisso sovmorgon till 07:30, och är avundsjuk.
För att jag inte verkar läsa tidningarna ordentligt för att hänga med på evenemangsfronten.
För att jag sällan får tummarna loss.
Konstigt, så mycket tid jag tillbringar framför datorn dessutom.
Vad gör jag istället?

En väninnas barndomsvän bloggar, den följer jag. Hon verkar nästan ha en konsertbudget varje år och hennes besök på klubbar och scener har hög frekvens. Jag har också en massa budgetar, men inte är det till konserter. Hela jag är en budget; avseende hus, renovering, barnbus, matlagning, inredning, trädgård, elförbrukning, kläder, snittblommor, leksaker till barnen. Allt har en gräns, ett tak.

Om fem år ska jag också ha en konsertbudget.
Eller i alla fall ha sett The Ark...

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag följer gärna med=)

Det var ren tur att jag fick biljetter till denna konsert men att uppleva allt detta för 275 kr/person, det var värt varenda krona!

Nu ska jag köra och hämta mina barn hos mormor och morfar. Har sovit som en stock hela natten, hörde inte när D gick upp heller.

Med i bilen följer CD-skivan.

Trevlig helg
Kram!
Sara

2007-05-04 @ 07:55:15
URL: http://www.sockerbullen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0