Glupskt och fatalt misstag

Loppan fick igår en liten påse godis hon själv plockat till sig i lösviktsträsket på ICA. Ibland orkar hon av förklarliga skäl inte äta upp alltsammans, och påsen står lockande öppen på matbordet efter att hon gått och lagt sig. Hjälpsam och dumdristig som jag är tyckte jag att vi kunde hjälpa henne att slutföra projektet. Ganska ensam om åsikten satte jag i mig mer än ett par bitar. Idag undrade Loppan om hon kunde få äta upp sina sista godisbitar, eller i alla fall den där goda, röda, syrliga rullen hon visste fanns kvar.

Pinsamt! Bl a den hade jag naturligtvis glufsat i mig. På tvären eller så. Istället för att erkänna mumlade jag och bytte samtalsämne. Nu tiger jag bort påsens existens och vi köper nytt lördagsgodis imorgon.

Det var dagens bikt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0