Bokstavsleverans

I kvällssolen, i sällskap av familjen, två svullpizzor som vi åt direkt ur kartongen och lite mineralvatten, satt jag ute i myshörnan och öppnade en efterlängtad bokleverans från bokus. Nu har jag avslutat Dr Phils familjebok och konstaterat att han denna gång inte tillförde mig något nytt. Man måste nog vara lite mer trasig som människa för att se hans verktyg som revolutionerande kunskap.

Nu har jag en spännande och brokig hög framför mig, som jag nog kommer att ha läst klart om en sisådär 20 år...

Märta Tikkanen: "Två. Scener ur ett konstnärsäktenskap". Den börjar jag nog med.
Maria Sveland: "Bitterfittan"
Linda Skugge: "Ett tal till min systers bröllop"
Åsa Larsson: "Svart stig"

Och underst ligger fakturan. Den väntar jag lite med.

Det är något visst med nya böcker - vetskapen om en ny, kommande upplevelse som man kan ta på. Fast ändå inte. Jag har alltid haft ett smått fysiskt förhållande till de böcker jag läst. Jag är ingen bibliotekstyp, utan vill ha boken kvar i hyllan efteråt.

Kommentarer
Postat av: Sara

Älskade biblioteket när jag var barn men idag som vuxen vill jag också behålla mina böcker, dock pocketböcker.
Min hög med nya böcker ligger i bokhyllan och väntar på....
Våra pizzor väntar på köksbordet, mest skönt att slippa laga mat ibland.

2007-05-24 @ 20:37:05
URL: http://www.sockerbullen.blogg.se
Postat av: Hanna

Jag är en bibliotekstyp. Hela världen är min bokhylla :)
Jo.. hojt hojt förresten :)

2007-05-24 @ 22:25:47
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: evans

Jag vill också ha kvar böckerna i bokhyllan. Då kan man ju titta på dem efteråt och minnas alla bra stunder :-) Fast nu har jag plockat med mig böcker från jobbet, så jag får titta på de, där sen istället...

2007-05-25 @ 19:55:53
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: Anonym

Alldeles nya (kok)böcker hos oss är "Två systrars söta" och "Soppor bröd och röror" av Lisa och Monica Eisenman. Wow!!!! Det tar inga 20 år att avnjuta denna litteratur....

2007-05-28 @ 21:48:04
Postat av: E

Alltid kul med avsändare! Kram "E med kokböckerna"

2007-05-28 @ 21:50:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0