Hemma igen

Tre timmars bilresa hem från lugna, mysiga och småländska Broby fungerade bra tycker jag, men jag tänker samtidigt på och förundras över vännernas Thailands-flygning med tre barn nyligen... Tappert!

Dagens resefunderingar:
- Hur stor är den största kombibilen med bästa bagageutrymmet för barnfamiljer?
- Borde man inte kunna fästa twistband i takhandtaget för ettåringens leksaker? Hans ilska efter vår ignorans över att han tappat leksakerna vid sidan om, utom vårt räckhåll, var ganska påtaglig.
- Var kan man köpa vakuumpåsar för barnens kläder, så att allt mög tar mindre plats?
- Det borde införas straffavgift på Emmaljungas Edge-vagnar. De är verkligen inte gjorda för bilresor, utan möjligtvis för glassiga off road-promenader och flashiga stadsturer.
- Hur mycket kostar ett privat jet-plan?
- Kan man gå in på IKEA utan att komma ut 500 kr fattigare? Kalmar har välsignats med en ny fin butik, som jag ju nödgades inviga före hemresa...

Imorgon är det ny vecka och vardagen rullar på igen. Kylskåpet gapar tomt, som sig bör efter en helg hemifrån, så vi får se om jag har möjlighet att erbjuda barnen annat än äggsmörgås med makrillfilé i tomatsås imorgon.

Ett storknande, genomtrött föräldrapar går nu till sängs på ny sommartid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0