Min överman

Det finns uppdrag jag inte klarar av. Det är knappt jag vill tillstå det, men med svansen mellan benen kryper jag till korset.

Ett poolskydd, i blå presseningsplast, med en sydd fåll för de snören man ska kunna dra åt och knyta så att skyddet spänns ordentligt över poolen.

Jag råkade självfallet dra ur ett av snörhelvetena ur fållen och skulle trä i det igen. Maken föreslog en säkerhetsnål modell större - kiltnål kan vi kalla den. Jag borde bara ha insett att nålen var aningen för stor för fållen, och att den således fastnade på vägen.

Där sitter jag på terrassen och skriker, med ett vått, kallt skydd, slipprigt snöre och i alldeles för lite kläder. Jag kommer ingen vart, det regnar i poolen, Lillebror skriker, Loppan pockar på uppmärksamhet. Jag svär. Jag svär något helt enormt.

Var finns tålamodet när man behöver en överdos? Det är så otroligt fiiint fördelat i normala fall, men det borde finnas en depå.

Jag gav naturligtvis upp och konstruerade en patentare. Arg som ett bi och med en chokladkaka överfärdig i ugnen, vilket en spydig ugnsklocka skrek ut ett bra tag...


Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag är expert på att multitaska och finna mig i en situation när jag springer mellan olika sysselsättningar för att ingen av dem ska misslyckas. Man kan ju bli förbannad för mindre.

2007-06-15 @ 17:30:43
URL: http://hannasplats.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0