I stormens öga

Kanske ett något tilltaget ordval för min helg, men det går i ett - av trevligheter. Pappas kalas igår blev lyckat på alla sätt. Maten blev fantastisk, och det får man säga om det man själv lagat. Min syster hade lagat alltsammans på en tidigare tillställning och för andra människor, och på hennes rekommendation tillagade jag med vissa justeringar dessa rätter som ömsom är tagna från ett nyare nummer av Allt om Mat och ömsom naturligtvis från "Under valnötsträdet" - min ständiga följeslagare. Dessvärre är jag på tok för trött för att skriva ned recepten, trots att önskemål framförts, men håll tillgodo med några bilder nedan.

Ikväll har vi varit med picknick på utomhusteater i Marsvinsholms slottspark och sett premiären av Molières "Hycklaren Tartuffe". Fantastiskt! Och imorgon ställer jag om kulturglasögonen och går med mamma för att se Christer Henriksson i "Doktor Glas".

En slagen bloggerska tar nu sin tillflykt till sänghalmen.

image178
Kycklingen

image179
Potatis- och bulgursalladen

image180
Tsatsikin

image181
Pappas hedersplats vid bordet

Kommentarer
Postat av: evans

Allt ser kanongott ut! Jag blev hungrig nu! Sov så gott!

2007-06-30 @ 23:53:11
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: Sara

Om du, efter din intensiva helg, har tid och lust, då vore det väldigt trevligt att få recepten på det du tillagat. Ska bjuda föräldrarna på sin julklapp nästa helg. En dag "ut i det blå" med avslutande middag hos oss.

2007-07-01 @ 00:27:46
URL: http://www.sockerbullen.blogg.se
Postat av: Lisa

Vad roligt att höra att det blev så lyckat! Vila nu så ska jag sitta här och vara avundsjuk på er picknick!

2007-07-01 @ 14:30:24
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0