En klapp på axeln

Dagar som dessa klappar jag mig själv på axeln. Fast inte förrän i efterhand, då jag stupat i säng.

Imorse storhandlade jag med båda barnen. Lillebror var dödstrött, då han börjat sin dag på tok för tidigt, men han var tapper. Loppan satt i kundvagnen, under alla varor, och dirigerade högljutt. Jag var lite parmaskinka och några lime för kort när jag väl stod i kassan, men med två barn är det ett svinn man nog får räkna med.

Sedan ett storkok köttfärssås på 2 kg färs och med en tvärsur Loppa vid sidan om, storstädning av poolen för drägligt eftermiddagsbadvatten, efterlängtad, lång ansiktsbehandling och så hastigt kvällsmål. Nu ser köket ut som efter en tromb, men jag har enbart behagliga kvällssysslor kvar, även om de lär fördröja mitt sänggående fram till midnatt ungefär: Undanröjning, två sillinläggningar och nattvattning av trädgården (kommunalt bevattningsförbud mellan 16 och 23).

Tack och lov har jag ingen make som längtar efter min närvaro - han birar och grillar med kollegorna.

Nu lämnar jag tangentbordet innan kraften rinner ur mig - återstoden av dagen måste jag ha farten uppe.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ha en underbar kväll! Själv sliter jag med tjäleknöl nubbesill och röj efter målarens framfart men det är en slags ro det också...och jag måste gratulera dej till storhandling med två barn, sånt borde man få guldmedalj för!*kram*

2007-06-20 @ 20:42:18
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0