Utebliven drill

Jag gör ofta samma misstag - glömmer att be Loppan gå på toa innan vi går till Willys och stödhandlar. Lätt kissnödig förvandlas hon till ett bokstavsbarn, som springer fram och tillbaka, bråkar, trissar Lillebro till bus, pillar på jordgubbar så att de trillar ner på golvet, gastandes i butiken och oftast helt oförmögen att lyssna på tillsägelser. När jag frågar henne behöver hon naturligvis INTE gå på toaletten.

Oftast slutar det med att vi flåsande får springa hem med fullastad sulky, matpåsar slängnade längs med sidorna och med en Lillebror i effektfull motvindsfrisyr.

Att jag aldrig lär mig.

Kommentarer
Postat av: evans

Jag känner igen det där. När barnen precis slutat med blöjor är man jäkligt noga med att de ska gå på toan först, men efter något år tror man att det inte behövs... Fast det gör det ju :/

2007-08-11 @ 13:08:16
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: Lisa

ha ha ...been there...

2007-08-11 @ 20:27:21
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0