Utanför hemmets vrå

På något sätt, eller kanske på många, har jag ofta undrat om våra folkvalda politiker i hufvudstaden jobbar, vad de gör och hur de reflekterar över sina jobb. För oss är de förtroendevalda, men för dem är det jobb. Du vet: stiga upp, äta frukost, borsta tänderna, sätta sig på toa och sedan sticka till jobbet.

Förvisso pratar han ingalunda om toalettbesök, men bättre politisk blogg får man leta efter. Med värme och en sällsynt skärpa ger Carl Bildt sina bloggläsaren finfina lektioner i modern historia. Han är duktig, oavsett politisk ståndpunkt.

När jag liksom behöver uppdatera mig på utrikesplanet - lyfta blicken från blöjorna, Barbie-dockorna och dammsugaren.


Andra bloggar om: , ,

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag följde den ett tag, men blev lite trött av allt flängande - även om det var hans. Innebär det att jag är sjukt lat eller?

2007-08-29 @ 21:42:26
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Anna, till Hanna

Nej nej, följa den hade jag nog heller aldrig jag orkat göra. Men lite då och då, för att fräscha upp sig lite utrikespolitiskt...
Lat? Du? Med dina planer och ambitioner... :o)

2007-08-29 @ 22:48:07
URL: http://familjenjensen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0