Murray och golfbilen

Ingen har väl kunnat undgå storyn kring filmstjärnan Bill Murray och hans galna golfbilsfärd på Stockholms trottoarer för några helger sedan?

Jag tycker fortfarande det är roligt, även så här i efterhand. En golfbil i kombination med pragrafrytteri är en trevlig tanke så här på fredagseftermiddagen. En golfbil registreras som terrängskoter och får bara köras på banor. Utanför dessa terränger klassas den som bil och måste uppfylla personbilskraven. Nu drar jag ordentligt på smilbanden:

Hade han då bilbälte på sitt trottoarrally kan man undra?
Och tog han körkortet med sig?
Och hur fort går en golfbil?
Så många förseelser han måste ha brutit mot.

Nu har det uppdagats att han var alkoholpåverkad under körningen. Så otippat! Är det någon sund eller mindre sund människa som nykter skulle komma på tanken: "Nä, jag tror jag drar till stan med golfbilen"?

Jag skakar på huvudet, men tycker samtidigt det är ett skönt avbrott från världens övriga nyhetseländen. Själv skulle jag tycka det var ett ypperligt fordon för diverse ärenden: Stödhandling på Willys - tänk att köra bilen hela vägen in i butiken - ungar ut och in, lite mjölk ombord, några blomsterinköp nere på stan, in om lekplatsen och grusen och sedan hem.


Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0