Sur (på) mjölk

Under kvällens ICA-besök tittade jag lite närmre på Klöver-mjölken, vilken funnits i kyldiskarna ett tag. Jag upptäckte att det minsann är Arlas mjölk, producerad längre upp i landet än den från Skånemejerier. Plötsligt vaknar min relativt nyupptäckta miljömedvetenhet till liv! Klövermjölken är något billigare än Skånemejeriers, och producenten har uppenbart det som lockbete för att fånga oss lågprisjägare. Där går i alla fall min gräns. Så pass långt i min besparingsjakt kommer jag då aldrig att gå - att köpa uppländsk mjölk, som dessutom transporterats ner hit och på vägen släppt ut en massa koldioxid i samband med transporten.

Trädgårdslandet lyser med sin frånvaro och jag kan inte precis köpa morötter och ägg av grannen i villan bredvid, men liiite kan jag i alla fall försöka åstadkomma för miljön och de lokala producenterna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0