Studio-snok

Som den arbetande kvinna jag är (...), har jag ikväll av företaget *fniss* varit inbjuden till och närvarat vid något så trevligt som en näringslivsträff för företag inom besöksnäringen. Det var mingel med buffé, tal av finlandssvenska turistchefen med det fantastiska gråa hårsvallet, och så fick vi chansen att följa med in i den stora filmstudion till de 13 Wallanderfilmerna.

Således har jag snokat runt i Kurts stundtals ihopplockade med ibland riktigt designmedvetna hem, bland hans foton, i hans whiskyflaska (med äpplejuice), hans post - och strukit med handen över påslakanen i sängkammaren... Smålustigt, intressant och imponerande, trots att jag - ve och fasa - varken läst någon av böckerna eller sett någon av filmerna! Tänk dessa begåvade skådespelare, som har förmåga och talang att agera naturligt i närvaro av 25 studioarbetare, ett par kameror och trots att studion saknar tak. Det är konst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0