Matslav med halsbränna

Under mina föräldralediga dagar är mattiderna näst intill slaviska, så om den välplanerade (jodå!) och lagade maten inte står på bordet strax efter klockan tolv börjar både jag och mina barns magar bli lätt stressade.

Så jobbar jag lite, som idag. Vad händer då? Jo, min tankeverksamhet på det planet upphör helt att fungera. Här sitter jag framför datorn med smärtsamma lågor som slickar halsen, för att klockan är 12:30. Kylskåpet har jag redan tittat i: en entrecôte-skalk från i fredags (som nog har passerat sitt bäst före-datum), ett mjöligt äpple, ett par oroväckande mjuka apelsiner, en i princip tom förpackning mjukost, mango på burk, kryddsmör, en rökt rådjursstek för 10 personer och en flaska rosé-bubbel.

Borde nog köpa hem lite avocado, några burkar tonfisk, lite keso och annan "bra att ha hemma när man jobbar-mat". Snacka om att prioritera barnen framför sig själv...

image39

Kommentarer
Postat av: Sara

Lite nyfiken bara, jobbar du igen? Lite föräldrarledig, lite jobb? Är du kvar på samma ställe i Malmö?

/Nyfikna Sara

2007-04-17 @ 13:38:32
URL: http://www.sockerbullen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0