Måndagshymn

Inte så ofta en måndag kanske, men just idag har jag fått påfyllning av livselixir. Allt känns bra - och jag får en kick av att leva. Hoppas det smittar av sig på någon. Det brukar det göra, eftersom leendena blir fler, så även komplimanger och kommentarer.

Lillebror har under frukosten suttit och dirigerat/fäktat med sina schlagerposer i stolen när Sarah Dawn Finer har sjungit för oss på radion. Så grym den kvinnan är på att sjunga! "Landets duktigaste sångerska" påstod Söstra mi. Normalt är jag alltid avvaktande vid så extrema kommentarer, men jag är bannemej beredd att hålla med - trollbindande! Rofyllt har jag suttit och tittat på hur mjölken blandat ut sig i morgonkaffet; likt ett tropiskt åskmoln som tornar upp sig. Jag har doftat på smörgåsens krasse och sett Lillebrors belåtna min när han fick dela frukostägget med mig. Jag känner mig upprymd och otroligt närvarande.

Ett oväntat med ytterst välkommet ekonomiskt tillskott drar nog ut oss på shopping till helgen. Lite kläder, lite skor, lite plantor - lite lyx.

Och så hittade jag dessa solsängar i Hulténs senaste utskick. Två oranga sådana får vi nog ha på vårt soldäck.

image51

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0