Konstverk till spillo

En av mina och Loppans vanligt förekommande diskussioner är den kring hennes fina teckningar. Praktexemplaren vill jag hänga upp med klädnypor på det rosa snöret hon har på sitt rum. Detta beviljas oftast, men efter ett tag plockar hon ner en kreation och klipper alternativt river sönder den och ger som foder/konsumtionsleksak åt Lillebror! Mor blir förkrossad och Loppan är fullkomligt oförstående.

Bara jag får plocka fram kameran och i alla fall ta en bild då och då, så får hon göra vad hon vill därefter. Det är hjärteskärande när konstnärerna inte har vett att uppskatta sina verk.

image15
"Rosettprydd flickängel med bevingad hund", mars -07.

Kommentarer
Postat av: Sara

William stod brevid mig när jag läste ditt inlägg. -Mamma STOPP!, vilken fin teckning! Duktig hon e flickan!

2007-04-02 @ 10:17:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0