Ingen ursäkt

De som känner mig kommer att sucka lätt och säga "Here we go again", men jag tycker det tål att upprepas. Med vårt fina, rena svenska vatten finns det - om man är mineralvatten-drickare - ingen egentlig ursäkt för att bära med sig plastflaskor hem från affären. Köp en SodaStream och gynna både miljö och plånbok! Transporten och förbränningen av flaskorna innebär makalösa koldioxidutsläpp för miljön. Dessutom innehåller flaskvattnet onödiga salter, och jag behöver nog inte nämna den nyligen upptäckta bakteriehalten i Ramlösas flaskor.

Nu är  jag naturligtvis inte guds bästa barn när det gäller miljömedvetna livsmedelsval, men mineralvattnet var det första och dessutom enklaste beslutet att ta i den frågan.

Skål!

image27

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0