Glad påsk!

Så var det åter dags att med kulörta dukar och servetter, högre kolesterolhalt och en del sill fira Jesu död och uppståndelse.

På våra breddgrader inväntar vi nu konstinvasionen österpå. Familjen Jensen har tillsvidare bestämt att ta konstpaus från det hela. För två barn, som ännu inte har vett att uppskatta besöksmålen, innebär det förmodligen bara tillsägelser, lätta svettningar och för mycket in-och-ut-ur-bilen.

Vi ser fram emot relativt lugna, lediga dagar - detsamma önskar jag er!

image24

Loppans påskägg, modell -07. ÖSKG i all ära, men barns alster slår det mesta.

Kommentarer
Postat av: Eva-Peva Holst

Gokväll! Det har blivit en härlig vana att se hur din dag varit!! Koka äggen med riven morot och få en härlig färg. Tips från Allt om Mat, påsk numret. Det skall vi göra på lördag samt varsamt lägga ner de fina äggen i gul lerskål med stora murgröne blad i...Ses i blåkulla!

2007-04-05 @ 23:31:17
Postat av: Anna

Vilken trevlig idé att lägga äggen på en bladbädd! Det kan hända att jag ger mig på jakt i trädgården och tar efter din kreativitet. Jag läste även i AoM om riven rödbeta i äggvattnet, med det känns lite väl vanskligt med en halvblind farmor och en klåfingrig Loppa i huset vid tillfället. Morot låter lagom... :o)

2007-04-06 @ 07:23:29
Postat av: Anna

Två rivna morötter slank ned i äggvattnet, men det hände verkligen ingenting. Efter att ha glott djupt ner bland bubblorna smög mannen upp bredvid och undrade om jag kanske skulle skvätta ner lite av den röda hushållsfärgen. Jag fick förvisso lägga temafärgen orange på hyllan, men äggen blev läckert rosa.

2007-04-07 @ 12:00:02
URL: http://familjenjensen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0