En gåva, en tanke

Igår kväll, efter att ha fått tillbaka en utlånad leksak, fanns det en liten gåva med i påsen. Min väninna E hade lagt ner två bitar nybakad kaka till mig och maken. Två läckerbitar utan like, av omtanke.

De spontana gåvorna är de ärligaste och mest uppskattade, vill jag påstå. De får ett högt emotionellt värde, även om det ekonomiska värdet kanske var av ringa art. Det emotionella slår ju det materiella med hästlängder!

Till högtidsdagar och jul verkar de flesta ha förväntningar på gåvor, då tycker jag man egentligen kunde göra helt andra saker tillsammans än att öppna presenter. Men de där "när som helst-gåvorna"; den lilla diskhandduken från helgtrippen, de där två kakbitarna i påsen, en pocket på posten, ett pappershjärta i brevlådan eller en oväntad ask krasse från Danmark - de betyder så mycket.


Kommentarer
Postat av: Sara

Bra skrivet Anna! Diskuterade detta med min brors sambo igår. Många förväntar sig att få stort och mycket medan vi var överens om att det är det lilla som passar just mig som av oss uppskattas mest.

2007-04-19 @ 11:47:59
URL: http://www.sockerbullen.blogg.se
Postat av: E

En "när som helst gåva" som också kryper in i hjärtat är en "blogg-tanke"!!

2007-04-19 @ 22:04:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0