Medeltida äventyr

På sydskånska slätten, intill ett gammalt slott, har vi idag besökt en medeltidsfestival. Loppan använde alla sina samlade kraftdepåer till ponnyridning, styltgång, tornerspel i barnvariant, dito med riktiga hästar och riddare i rustning och lans, järnhamrande smeder, lax över öppen eld, brända mandlar och en efterlängtad vimpel. Lillebror satt och glodde snällt i vagnen och fascinerades av folk och fä i samtliga timmar. Underbara unge.

En blåbärssmoothie och en kvällssmörgås senare deckade hon framför "Aristocats".

Jag vet inte vad det är med mig när det är marknad och festival. Jag måste alltid köpa en massa ätbart; godis, sliskig mat, grillat - bara för att nämna en bråkdel. Hutlösa priser är det dessutom alltid. Om jag bara hade kunnat lägga en bråkdel av denna lust från dessa infall på t ex klädshopping istället, så hade min garderob varit betydligt mer uppdaterad.



Kommentarer
Postat av: evans

Det låter som ni hade en härlig dag igår! Visst är det så att man alltid, absolut ska köpa en massa slisk på marknader. Det hör liksom till. (Fast det är roligare att köpa kläder.)

2007-07-14 @ 20:47:29
URL: http://evans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0