Kastade farhågor

Jag och sömnad är en kass ekvation, där X aldrig kommer att benas ut.

Nu har dagis ombett mig, som alla andra föräldrar, att sy en nalle var till barnen i tjockt filttyg. Dessa ska tjänstgöra som "instämplingsverktyg" på dagis, i en stor säckvävskvadrat med fack för varje barns nalle.

Nallarna skulle sys ihop med kaststygn!? Återigen står jag där helt handfallen till en början, ringer mamma och frågar smått desperat om jag inte kan strunta helt i det där "kast med litet stygn" och dra fram symaskinen istället. Nej, tydligen funkar det inte på filttyg.

Tankarna flyger och jag är nästan på väg att ringa 90-åriga mormor, men stoltheten tar överhanden och jag sitter med tom blick vid matbordet under stark och förberedd arbetsbelysning. Man kan väl inte som mamma gå tillbaka till dagisfröknarna och säga att man inte fixar det!? Eller?

Då smyger sig min älskade make fram och undrar vad jag gör. Hur kunde jag missa det!? Min man kan ju sy! Han visade naturligtvis, och kvällen igår slutade med att vi bägge två satt med varsin nalle och sydde kaststygn tillsammans.

Om de sött sussande ungarna ändå visste hur gränslös föräldrarnas kärlek och uppoffring är för dem.


image213



Andra bloggar om: , ,

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad duktiga ni är! Själv hade jag nog först blivit lite småsur på dagis, hur ska man hinna med allt?=)

2007-08-22 @ 08:21:34
URL: http://www.sockerbullen.blogg.se
Postat av: Helena

Ha ha! Själv hade jag nog lagt upp ett gapskratt om man hade bett mig om en sådan sak, jag kan knappt sy in en knapp. Maken är inte ett dugg bättre heller. Men baka paj, det kan vi!

2007-08-22 @ 15:44:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0