Mot skogen

Ofta orerar jag om min kärlek till havet, oavsett årstid. Men jag har fullkomligt glömt hur mycket jag tycker om skogen. Dofterna, prasslet, ljuset, kvistarnas knaster, mossan och bären.

Bäckhalladalen på Österlen stillade idag ett bortglömt behov, och jag tänker framöver skrapa bort lite av den asfalt som med åren lyckats växa fast på min rygg. Det är en tämligen vanlig sydsvensk skog fast med mycken historia blottad, men det kändes speciellt. Ovana förmodligen. Fy på sig, stadsfrun.

Fler besök i skogen ska det bli, som idag med

blåbär och björnbär
stenhäll och prasslig ljung i höstblom
lite bergsklättring med rep
fruktstund bland ekarna
ormbunkar och mossiga stenar.


image222
Historiskt isslitage

image223

image224
Barkborrars födoväg

image225

image226

image227
Minst sagt kuperat

image228


Andra bloggar om: , , , ,

Kommentarer
Postat av: E

Familjen och jag har avnjutit förmiddagen nere vid 1:a bryggan. Sandlek, äpplefika på bryggan, höstsol och fotografering... Det är bra att vi inspirerar varandra att besöka vår fina natur! Det är ju faktiskt sagolikt att bo så som vi gör... September, min absoluta favoritmånad, gör mig alltid så lugn i själen... Samma sak varje höst. Märkligt... Ljuset, löven, äpplena, krysantemum. Trädgården är så vacker med sina färger. Snart mognar kastanjerna... Och snart har vi bröllopsdag... Njutbara månad!

2007-09-09 @ 23:17:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0