Mina första fakta

I fredags fick Loppan en efterlängtad leverans. Go'boken, som annars sålt mest småbarnsböcker, har nu gjort en nylansering: Mina första fakta. Fyra vänner ger sig ut på äventyr i sin magiska låda, som tar dem till (i detta första paket) Dinosauriernas värld. CD/Bok-saga, historia och fakta på samma gång. Och så fick man ett förstoringsglas att undersöka bokens sidor med. Skulle du fråga Loppan kan hon numera namnet på flera av de forntida bestarna - hennes intresse är enormt och uppslukande i ordets rätta bemärkelse. Jag inte berätta om nästa månads bokpaket (om havet och dess djurliv) alltför tidigt, för hennes väntan blir nog alltför stor och smått oöverstiglig.

I helgen kom det första teckningsalstret på samma tema, och den förärades mig. Inget snack om saken, visst har hon ritat en Diplodocus.

Nu är jag naturligtvis av den bestämda uppfattningen att teckningen rätt och slätt var till mig, så kom inte och insinuera att mamma skulle vara en dinosaurie. Även om pilen skulle kunna antyda något annat.

image243


(Klicka på småbilderna för större variant)


Andra bloggar om: , , , ,

Kommentarer
Postat av: Veronika

Haha, nej nej, vi tolkar inte alls pilen på ett sådant sätt. Underbart!

2007-10-11 @ 10:08:20
URL: http://sagoslott.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0