En orre i skåpet

image241
Bild: Liquid Inspiration

Min whiskyfaiblesse har varit uppe om på hyllan och samlat lite damm, men nu ska jag ta mig i kragen och ta fram dammvippan. Den påsklanserade och enbart för svenska marknaden framtagna Black Grouse, från Famous Grouse-bolaget, måste å det snaraste komma i min ägo - tillsammans med ett par andra pärlor jag för ett tag saknat i barskåpet.

Min alkoholkonsumtion i allmänhet och den av whisky i synnerhet har varit i princip obefintlig ett tag. Men nu när höstvindarna friskar i, löven gulnar och morgonluften ångar vid utandning är det dags att fräscha upp whiskybeståndet. Mer som behöver dammas av är glashyllorna i barskåpet. Jag borde vid detta laget just i dammet kunna skriva en smakrecension framför varje flaska. Det finns både utrymme och förutsättning för detta.

Andra bullar således, och nya droppar!


Andra bloggar om: , , , ,

Kommentarer
Postat av: Sara

Min man älskar whisky, ju rökigare desto bättre. Jag kan verkligen inte förmå mig till att dricka denna kissgula dryck. Vin är min dryck, inte vitt,utan rött och smakrikt.

2007-10-03 @ 20:58:24
Postat av: Hanna

Jag gillar whiskey, men känner liksom aldrig att det finns tillfälle att konsumera det. Måste bli bättre på att hitta tillfällen.

2007-10-03 @ 22:26:05
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Mattias

Black Grouse är en trevlig bekantskap, men jag skulle tipsa om att det
finns många rökiga single malt varianter som är väldigt prisvärda. En riktigt trevlig bekantskap som finns på systemet är Strahisla, en Speyside-whisky för 308 SEK, den är ytterst prisvärd och har många härliga toner i sig, perfekt för hösten.

2007-10-04 @ 09:37:49
URL: http://rocksoff.se
Postat av: Anna, till Mattias

Lustigt, Strathisla 12 står uppskriven upp på min lista. Tack för länken till sidan! Jag lär göra några besök framöver.

2007-10-04 @ 09:44:05
URL: http://familjenjensen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0