En lång skugga

Något kommer ifatt mig idag, en lång skugga som växt under veckan. Farmor begravs på fredag och det är dags att åter öppna den där asken av smärta, minnen och känslor. För att livet och vardagen ska fortsätta har jag varit tvungen att då och då stänga locket under de senaste två veckorna. Men när skuggan närmar sig önskar jag att asken tedde sig annorlunda, att jag bara kunde skruva upp den på baksidan och passivt sitta och titta på den snurrande, vackra ballerinan inuti. Men man kan inte välja sin sorg antar jag. Den bara är där.

Min visdom säger dock att det är precis det som kommer att ske i framtiden. Den där asken kommer att spela för mig så småningom, jag kommer att vilja öppna den ofta och njuta av dess innehåll. Idag har den dock andra färger och locket känns tungt. Farmors fina ask - för det är väl det minnen och fortlevnad handlar om.


Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer
Postat av: Zjenja

Livet är besynnerlig sak, det är som natur. Om det solen skiner stark och allt är fyller av ljus der är
nödvändigtvis finns skuggsplats. Om det är regn hela dagen så efter regn blir nödvändigtvis solen.
Efter den långa vintern blommor alltid florerar.
Vi alltid söker tröst i något, men livet fortsätter och solen alltid söker skuggen och värmer med sina
strålar. Du bör lägga sin sorg i en
kortong ask, och gräver det

2007-10-10 @ 16:46:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0