Yrpottan och Führern

Det är - i alla fall i efterhand - en fröjd att vara på handelsträdgården med maken. Han är ytterst strikt på att vi ska handla målmedvetet och effektivt. Vi bör således INTE strosa runt i filosofisk tanke och med nya idéer sprutande ur öronen. Jag är hans motsats och tappar ofta fokus, står stilla och tänker för mycket och hittar nya plantor och helt andra växter än dem vi skulle köpa. Då trampar maken av otålighet i gruset, djupa gropar blir det. Jag menar, hur ska man kunna vara rationell bland så mycket fägring!?

Idag måste nog folk ha dragit på smilbanden i vår närvaro: Han, med rullebören (vackert ord!) i hög hastighet i grusgångarna, medveten om och väldigt uppgiven över sin frus extraturer, diffusa svar på hans frågor och många omvägar för goda råd hos trädgårdsmästar-Kjell i stråhatten. Jag tappade min älskade trädgårdslista (den långa) vid ett tillfälle och sprang som en yr höna runt hela handelsträdgården. Maken suckade. Jag hittade massor av vackra växter, till helt andra delar av trädgården. Maken suckade. Och så lite kryddor. Maken suckade.

Det var en brokig samling växter vi fick med oss (förutom de 100 kg gödsel som trängdes med det näpna gröna), men jag tror nog vi är nöjda bägge två.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0