Wicked...

Nä men vänta, chipsen, dippan och colan måste jag för en stund tvinga åt sidan när jag för en halvtimme får hoppa in i Jamie Olivers trädgård på tv.

"Hemma hos Jamie" på Femman, hur kan jag ha missat de tidigare avsnitten? Trots att han i varannan mening säger antingen "wicked" eller "What I want to do, is...", så är det inte alls svårt att förstå varför han är så älskad.

Vill du bli min kompis!? Där står han i sin av ätbara växter dignande och paradisliknande trädgård, hackar rosmarin på en gammal trälåda, samtidigt som han på en liten grill bredvid steker persikor. Sedan sveper kameran vidare till hans murade uteugn och världens bästa ceasar salad! Då gick jag av på mitten.

En tvåbarnsförälder, med paradisträdgård och stenugn ute.
Okomplicerad mat.
Svensk avundsjuka.
Så vill jag också ha det.


Om allt annat i världen skulle förstöras av självmordsbombare, tornados och koldioxidutsläpp, så skulle Jamie Oliver vara den ende överlevaren, stående i sin trädgård, vid sin stenugn; med fingrarna vändandes egenodlad sallad i egenblandad dressing, lycklig som bara den, med två småtjejer svansande kring benen och en salig fru påtandes i den lilla pittoreska tomatodlingen. Och alla människor som tillkom därefter skulle skaffa likadana trädgårdar i sitt eget lilla himmelrike, för Jamie skulle vara världens guru och jorden skulle bli en bättre plats att vara på.

Jamie "the wicked" - Je t'adore!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0